sâmbătă, 1 noiembrie 2014

UNDEVA INTRE VIS SI REALITATE- PE STRADA FICTIUNII!!!

Azi e ....o zi...Doar o alta zi...Of! O aud cum goneste grabit, cu pasi repezi si apasati spre seara...O rog in gand, te rog, nu fii atat de grabita, stai mai mult cu mine...Am nevoie de tine...Rugamintea mea surda nu e fost auzita...Pas cu pas, treci repede si grabita...Simt ccum ma invaluie melancolia! Oare cu ce v-am gresit? Zilele mele alearga mereu! Se grabesc undeva, nu stiu unde, mereu intr-o goana din care nu le pot opri oricat de mult as dori...

Ma resemnez! Parca vad ca imediat e iarasi seara si a mai trecut o zi! Bine macar ca azi putinul timp cat il am il voi folosi pentru mine...Ma asez in fata bibiliotecii...Trec usor cu varful degetului peste cartile din biblioteca...Le-am citit si recitit de atatea ori incat le cunosc fiecare denivelare de pe coperta, fiecare fila citita...Azi aleg o poveste...Vreau o poveste care sa ma duca intr-o alta lume, intr-o alta realitate...Imi iau cartea, ma asez confortabil sub caldura plapumei si a povestii pe care o tin in minte...Incep sa citesc si brusc, ma trezesc intr-o alta lume...Pleoapele imi sunt grele, dar ma simt atat de usoara...Aproape ca pot zbura...Ce sentiment placut! Ce bine e! Imi vine sa torc ca o pisica!

In aer pluteste ceva...In aer incep sa pluteasca niste litere ca intr-un vals...Se misca atat de lent, de usor incat pot sa le ating cu varful degetelor...Fiecare litera isi gaseste locul...Ma frec la ochi si disting un scris:

strada-fictiunii-logo-250x250


(sursa foto : editura ALL)


Strada Fictiunii, Editura ALL? Ce interesant! Freamat de nerabdare sa pasesc pe aceasta strada...Fac primul pas...Interesant...Nu sunt singura! Sunt o multime de oameni in stanga si in dreapta mea...Si totusi...Aici nimeni nu se grabeste! Ce ciudat! Ce realitate linistita, e exact asa cum am vrut...Fara pasi repezi, grabiti, fara aceea goana nebuna spre nicaieri...

Ce multe stradute! Toate interesante! Citesc numele lor: Clasic, Contemporan, Bestseller, Crime sau Lista lui Alex Ștefanescu. Intru pe strada Clasic...Pasesc pe o dala de un alb straniu...Ma simt ridicata pe sus, ma invart intr-un vartej si in fata mea apare un alt semn : "Bucurati-va de viata! " - Yan Lianke!...Semnul prinde contur, se transforma in pagini de carte...Paginile se rasfoiesc singure: oameni fericiti, pe urma tristete, lacrimi si hohote de ras....

tn1_lianke_-_bucurati-va_de_viata


Ma intorc intr-o alta directie...Un semn de intrebare se apropie speriat de mine! ""Vei fi acolo?"- Guilamme Musso. 


tn1_vei_fi_acolo_-_guillaume_musso_-_ed_2013 (1)


Ce ciudat! Trecutul se tine de mana cu viitorul si cu prezentul. Danseaza si se rotesc impreuna intr-un dans vesel si plin de culoare. Se contureaza o alta intrebare: „Dacă ţi s-ar putea împlini o singură dorinţă, care ar fi aceea?"...Incep sa visez, sa imi imaginez povesti cu final fericit...Citesc, ma bucur de fiecare cuvant, respir cu nesat mirosul de carte buna!...Ce liniste...Am si uitat ca nu sunt singura!Si totusi ce liniste, ce pace!  Fiecare persoana de pe aceasta strada are lumea ei. O lume proprie, frumoasa, de vis...Ce strada frumoasa! Aici toti oamenii sunt fericiti, linistiti, bucurosi...N0ai sa intalnesti niciodata o strada mai aglomerata, mai plina, si totusi mai linistita, mai frumoasa! Haide! Haide si tu! Paseste fara frica! E o strada atat de frumoasa! Si daca ai prieteni, persoane dragi, fa-le cunostinte cu aceasta strada! E de vis! 


Haideti, cititi! Haideti, bucurati-va de viata! Cat timp mai avem carti, mai exista speranta! Haideti pe Strada Fictiunii!!!! Se construieste pe masura ce ti-o imaginezi....


Banner-vertical-Strada-Fictiunii


Acest articol a fost scris pentru Proba 12–Editura All, Trafic intens pe Strada Ficțiunii, din cadrul competitiei  Super Blog 2014.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu