vineri, 15 august 2014

ION SI MARIA DESPRE MADEROMANIA!

Zi de vara pana-nseara...Dumnezeu să ne ţie, că cuvântul din poveste, înainte mult mai este...Ion si Maria pe marginea santului la o poveste:

Ion: -Auzi tu Marie, amu avem casa noastra! Greu ne-o fost, da am biruit cumva! Amu nu ne-o mai ramas decat sa cumparam niscai mobila in ea...Si apoi om trai ferciti pana la adanci batraneti.

Maria: -Dreptate ai tu, ma Ioane! Numa ca nu stiu cum ne-om hotari asupra mobilei ca ii plina piata de mobila care de care mai mandra. Io m-am gandit ca daca tot suntem tarani sa ne depasim si noi conditia ca si Ilie ala Moromete de mai stii de el din scoala...No si m-am gandit la o mobila moderna, din aia adusa de la Paris sau de la Londra...Din aia de care neam de neamul nostru n-o avut!

Ion- Apai tu Marie, nu stiu ce zic...Eu m-am gandit la o mobila din asta de a noastra, romaneasca...Ca romanu' nostu o stiut intotdeauna sa faca lucruri de calitate...Si apoi mobila romaneasca ii mai mandra si mai ieftina..

Marie: - Nu-s de acord mai Ioane! Mobila romaneasca nu mai ii ce-o fost odata...Nu mai lucreaza nimeni bine in tara asta si totul se duce de rapa.

Ion: - No auzi tu Marie! Hai sa facem un targ! Iti arat ceva si apoi daca nu ii fii multamita facem cum ii zice tu.

Marie: - No bine ma Ioane. Zi ce ai de zis!

Ion: -  Mai ieri am stat la o vorba cu Gheorghe a lui Marioara di dupa sat. Stii ca el ii om pic mai modern decat noi...Sa stie pe ala de ii zice calculator...Si mi-o aratat Gheorghe un sait cu produse romanesti.

made_romania

Is atata de mandre ca am zis ca ii musai sa ti le arat si tie. No ia te uita aci. Stii ca am zis ca ne trebe un pat nou, da de lemn, sa fie trainic. No fii atenta la mine, l-am gasit pe maderomania.ro

bc56732d2fb5f43e9b627215e285ae1c

 

Ii zice Seta si ii din lemn din ala masiv de fag. Ii facut aci la o aruncatura de bat de noi, la Vaslui, si ii mare sa avem loc bugat sa ne hodinim dupa o zi de coasa ori de sapa. Si vine si gratis, aci la noi acasa. 

No si aci in camera de zi (in living cum ii zic astia mai destepti de la oras) m-am gandit sa ne luam vreo doua scaune moderne, da tat din lemn de fag (stii tu ca fagu' are lemn bun, trainic). Is tat romanesti de-a noste facute aci la Gherla. Si is moderne asa cum vrei tu. 

5bee731531a82a34639be9f9e56edd5f

No si stiu ca ti-s dragi tare si blidele asa ca m-am gandit sa luam si din astea ca sa avem cand vine Gheorghe si Marioara lui la noi la un pahar de palinca si la o slana cu branza iute si ceapa verde. No zi amu? Bine am gandit?

69f58c5e5c11af3b86048f3fd88284e4

Maria: - Apai ma Ioane bine zici. Le luam pe toate ca is si mandre si nici nu costa mult.

Ion: - No ase Marie! Ca nu vroiam sa avem sfada pentru niste produse romanesti. Da io tat ase zic: romanu la lucruri romanesti ar trabui sa traga...Ca si strainii se lauda cu lucrurile lor...Noi de ce sa nu ne laudam cu lucrurile noastre romanesti?  Is mandre, moderne si poti aranja o casa romaneasca moderna cu produse romanesti. Ca doar romani suntem!

 

 

Ion

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu