vineri, 15 august 2014

CE-TI DORESC EU TIE, DULCE ROMANIE!

Draga mea Romanie, inegalabila mea tara, a venit vremea sa purtam o discutie. Doar tu si eu, de la suflet la suflet...

Am mers impreuna pe acelasi drum destul de multi ani.Am infruntat impreuna si bune si rele.Tu mi-ai modelat pasii, mi-ai dat contur sufletului si aripi gandului. Mi-ai leganat copilaria, mi-ai aratat cerul albastru si macii ce se alinta in lanurile de grau.Mi-ai aratat crestele muntilor ce sarutau cerul, dar si marea ce ne imbratisa cu valurile ei inspumate.TU!!! Inegalabila Romanie!

Stiu ca uneori ai fost mandra de mine, alteori te-am dezamagit.

Ca de exemplu atunci cand tu mi-ai aratat frumusetile cu care tu te mandreai, iar eu imi intorceam privirea in alta parte refuzand sa vad frumusetea ce era deja in fata mea.

Mi-ai aratat cascadele tale: 

IMG_9423

Cascada Clocota, este o cadere de apa spectaculoasa, ce se afla in Geaogiu Bai, judetul Hunedoara. Este o minune a naturii, apa ei nu ingheata niciodata deoarece este apa ce colecteaza toate izvoarele termominerale din zona. Aici cresc plante specifice apelor termale şi vieţuiesc animale din specia salamandrelor, care nu se mai găsesc în alte părti. (poza arhiva personala)

Altadata mi-ai aratat o rezervatie naturala absolut superba: 

DSC09828

Rezervatia naturala Vatra Dornei este un loc extraordinar in care natura vorbeste, trebuie doar sa o asculti. Aici veveritele sunt atat de prietenoase incat daca ai o nuca la tine iti ureaza cu siguranta bun venit (foto arhiva personala).

Picture 827

Castelul Peles, reşedinţa de vară a primului cuplu regal al României, regele Carol I (1866-1914) şi regina Elisabeta, considerat cel mai important ansamblu arhitectonic din România, având caracter de unicat și prin valoarea sa istorică şi artistică, rămâne unul dintre cele mai importante şi frumoase monumente din Europa. (foto arhiva personala).

Ai lacrimat cand tu mi-ai aratat aceste frumuseti, iar privirea si gandul meu erau indreptate spre locuri straine.

Ai lacrimat si atunci cand ai auzit cuvintele mele (ale noastre) la adresa ta: vreau o tara ca-n afara, sau ce bine ar fi fost daca m-as fi nascut in tara, in orice alta tara, urasca tara asta...

Nici nu imi pot inchipui cat de dezamagita esti de noi, cei pentru care ne-ai fost leagan de zi cu zi. de noi cei care ti-am atins tarana, ti-am respirat aerul. Si totusi m-ai (ne-ai) iertat de fiecare data revenind cu noi si noi frumuseti care sa imi/ ne incante sufletul si privirea. 

Ai atatea frumuseti incat altii, de peste mari si oceane au auzit de ele, iar noi cei care suntem in fiecare zi langa tine rfuzam sa le vedem.

Tocmai de aceea azi vreau sa vorbesc cu tine. Vreau sa imi cer scuze, in numele meu si al celor care au gandit si s-au comportat ca si mine...Imi pare rau, ne pare rau. Ne pare rau ca te-am dezamagit, ca te-am intristat, ca nu te-am apreciat, ca nu te-am iubit asa cum ar fi trebuit..

Pentru mine, pentru noi, esti inegalabila...Inegalabila prin frumusetile pe care le ai si pe care ni le oferi in fiecare zi...Doar ca noi uitam sau nu stim sa iti aratam acest lucru. Tocmai de aceea astazi spun: ce-ti doresc eu tie. dulce Romanie...Iti doresc tarie sa ramai la fel de frumoasa si peste secole de acum incolo si forta sa ii ierti pe cei care te huiduie, te ingenuncheaza. Nu iti doresc frumuseti, pentru ca le ai deja,,,Iti doresc niste suflete care sa poata vedea frumusetea ta...Iti doresc ca fii si fiicele tale, cei pe care ii tii la piept, sa te poata vedea si iubi asa cum meriti.

Haide, sterge-ti lacrima...I-a venit romanului mintea de pe urma asa cum iti place sa spui...Esti inegalabila!!!

Daca si tu consideri la fel te invit sa intri pe Romania inegalabila si sa arati si tu frumusetile tarii noastre...Alege si tu un colt de Romanie, ai grija de el si mandreste- te cu el. Arata-le tuturor ca Romania e inegalabila!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu